Lucka 2 i Julkalendern 2011



I dagens lucka finner du en skuggningskod! Många av er ser kanske att jag har skugga bakom min text i inläggsrubriken?  Och som ni kanske förstår - är det en kod!
Och just den koden tänkte jag dela med mig till er idag!

Kopiera denna kod:




Sen kommer ju säkert ni ha frågor om vad "0px 0px 2px" är och det ska ja förklara - i den ordningen det är från vänster ! (0px 0px 2px) 

skuggan åker åt höger, skuggan åker neråt, hur blurig/klar skuggan ska vara, ju högre siffra på den sista - ju blurigare/suddigare blir det.

Sen "#777777" är färgen på skuggan, ändrar du till ex. 00ff00 blir skuggan neon grön osv. :)  

Testa dig fram för att hitta det du vill ha! :)

Var ska du sätta den? tänker du säkert...   Gör som på bilden! Förstår du ej? Hör av dig så hjälper jag dig! :)



Har ni önskemål om kommande luckor?  Tveka inte att höra av er till mig på [email protected] eller kommentera inlägget! :)


Ps. Ursäkta den sena uppdateringen! Har inte vart hemma så mycket idag! Men bättre sent än inte alls!? Ds.

Ha en trevlig kväll/natt!

Kommentarer
Postat av: ♥ LIVET SOM TJOCKIS

Återigen användbart. Tack och bock!

2011-12-05 @ 11:22:30
URL: http://fingerborg.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn/Smeknamn:
Spara uppgifterna? bloglovin

E-postadress: (bara jag kan se den)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback