♥ Tänk när man var liten.. ♥

Jag har den där tanken "Önskar man var liten igen" .. Förstå hur underbart allting var
när man var liten?  Man var ute och lekte hela tiden, hoppade i vattenpölar, åkte sparkcykel,
cyklade runt, lekte dunken, vinken, land och rike, tafatt, hittade på egna lekar och så vidare.

När jag var mindre, jag tror vi hade bott på gården i ca 2-3 år eller så, då jag var riktigt bra vän
(som fortfarande) med Malin, så hade vi en tradition som vi följde så många år vi kunde..

På våren så kommer jag ej ihåg vad vi gjorde.. på sommaren åkte vi och badade, på hösten
gjorde vi i ordning lövhögar som vi hoppade i och så vidare och på vintern byggde vi en snögubbe och
snölycktor.. och gjorde snöänglar och hade snöbollskrig.. Guuud vad jag saknar den tiden!

När vintern kommer, eller rättare sagt, när snön kommer - har lovat att ta kort på mig med
bikini när jag ligger i snön *brrr* men iallafall.. utöver det så tänker jag bygga en snögubbe med
mina syskonbarn och snölycktor!

Jag tänker vara med dom så mycket jag kan och göra ALLT jag
gjorde när jag var mindre, jag vill lära dom allt jag kan och vara med dom varje sekund.

Jag ska lära dom göra snölycktor, jag ska försöka göra en snöiglo osv.. om det nu kommer någon
snö. Jag tänker göra ALLT.. och jag tänker dokumentera det hela, och det kommer inte bara vara jag
som fotograferar eftersom jag tänker hjälpa dom små trollen. Så kommer troligen med på någon enstaka
bild..

Detta var lite tankar ja haft ett tag i huvudet.

Kommentarer
Postat av: Nicolinafoto

Sv: Tack så mycket! Kan försöka en annan dag! :)



Okej, vad skoj! Man kanske skulle göra det med? Vill starta ett företag, så kanske lika bra att passa på nu? :)

2011-11-14 @ 00:23:57
URL: http://nicolinasfoto.blogg.se/
Postat av: syster

jag kan fota ;)

2011-11-14 @ 11:25:53
URL: http://jennytsf.blogg.se/
Postat av: Mamma

Ja det är tur att vi bär med oss minnen som vi kan förmedla och dela med oss av.

Kommer ihåg när du var runt 4 år då gjorde vi kott djur, det vart en hel bondgård med kottar och du satt länge och lekte med dem <3

Fortsätt minnas och dela med dej. Kram

2011-11-14 @ 13:01:32


Kommentera inlägget här:


Namn/Smeknamn:
Spara uppgifterna? bloglovin

E-postadress: (bara jag kan se den)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback