Hallelujah amen!

Har precis haft religion - det suger verkligen getpung.. ursäkta mitt spårk men att fråga;

Är du döpt?
- Ja 
- Då är du troende!

Är du konfirmerad?
- Ja
- Då är du jesus lärjeunge!

Har du tagit nattvarden?
- Ja
- Då är du troende..

Det är ju löjligt !! 

För det första NEJ jag är inte troende!  Bara för jag är döpt är ja för sjutton inte troende.
För det andra Jag konfirmerade mig "för att få presenter" nejmen, jag vet inte varför jag
gjorde det - en kul grej bara.
För det tredje när man konfirmeras är man tvungen att ta nattvarden.  och bara för jag gjort
det är ja för fan inte troende..

blir så trött på folk som säger att man är troende eller försöker få en bli troende..
herregud  - jag vet väl bäst själv vad jag är och vad jag vill bli?  Jag varken är eller
vill bli troende, finns ingen mening med det!

Visst man får tro vad man vill, men jag tror inget alls och jag hoppas inte ni som är troende bli ledsna eller arga över det här - det är min åsikt.

Iallafall så har ja precis gjort klart uppgiften som vi skulle göra - gjorde den på typ 10-20 minuter..

Men nu slutar jag !
Ska ta tåget som går kl 12'00 och då åker jag till storå, ska gå till my's dagis igen
och se om jag hittar den där rektorn så ja kan prata direkt med henne om praktik eftersom vi börjar på måndag.
Efter det blir det nog hem till syrran - hämta grejorna och sen hem, om inte syrran vill ha sällskap eller liknande i helgen.

Kommentarer
Postat av: Syster

Nej jag tar inte illa upp ;) hehe



Nejmen håller med dig jag är inte troende heller fast jag är döpt ;)



sällskap ja för min del får du gärna stanna men kolla med marcus jag vet inte om han har något planerat eller bara vill vara ifred så är det ok för honom så stanna du ;)

2012-01-13 @ 11:55:46
URL: http://jennytsf.blogg.se/
Postat av: emma

bra o höra. Tack för ditt pepp :D

2012-01-13 @ 12:10:17
URL: http://emmaaaolsson.blogg.se/
Postat av: Sofie

Svar: tack! :D

2012-01-13 @ 12:13:18
URL: http://barasofie.blogg.se/
Postat av: malin [fotoblogg]

sv: åh tack =) ja förhoppningsvis, om brudparet går med på det dvs :) ha en bra helg du med! KRam

2012-01-13 @ 14:00:29
URL: http://mkarlstrom.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn/Smeknamn:
Spara uppgifterna? bloglovin

E-postadress: (bara jag kan se den)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback