Ett litet projekt!

Sen så tänkte jag börja med ett eget litet fotoprojekt som kommer pågå ett tag framöver.
Hittade idéen på en blogg jag brukar läsa titt som tätt - men börjat läsa mer senaste tiden,
Väldigt kreativt och kul !  Hennes blogg heter thingsyouremember.
Såhär kommer det iallafall gå till;
Jag kommer ta en bild varje dag och varje vecka kommer ett nytt tema.
Första veckan, kommer bli som "Thingsyouremember"'s första tema, Hjärtan - Bara för att jag fotograferade heart bokeh idag.
Och så kommer jag ta en bild varje dag av ett eller flera hjärtan och lägga upp på bloggen, 7 bilder, 7 dagar. Detta
betyder att man må va kreativ!
Jag har måånga idéer om temat så det kommer pågå x-antal veckor iallafall!
Vecka 1: Hjärtan
Vecka 2: Julstämning
Vecka 3: Snö & Is
Vecka 4: Färg
Vecka 5: Frukt & Grönt
Vecka 6: Vatten/Droppar
Vecka 7: Växter
Vecka 8: Känslor
Några teman verkar inte sådär super skoj, men allt går att göra kul och bra!  Och det blir utmaningen, att komma på nya idéer
till varje bild, varje dag som är både nytt, inspirerande och kreativt!
Kul ellerhur?  Jag börjar redan idag, egentligen vore ju måndag bäst, men spela roll! :)
Enjoy! :)
Tänkte börja med ett eget litet fotoprojekt som kommer pågå ett tag framöver.

Hittade idéen på en blogg jag brukar läsa titt som tätt - men börjat läsa mer senaste tiden,
Väldigt kreativt och kul !  Hennes blogg heter thingsyouremember.

Såhär kommer det iallafall gå till;

Jag kommer ta en bild varje dag och varje vecka kommer ett nytt tema.

Första veckan, kommer bli som "Thingsyouremember"'s första tema, Hjärtan - Bara för att komma igång.. enkelt tema.
Och så kommer jag ta en bild varje dag av ett eller flera hjärtan och lägga upp på bloggen, 7 bilder, 7 dagar. Detta betyder att man må va kreativ!

Jag har måånga idéer om temat så det kommer pågå x-antal veckor iallafall!

Vecka 1: Hjärtan
Vecka 2: Julstämning
Vecka 3: Snö & Is
Vecka 4: Färg
Vecka 5: Frukt & Grönt
Vecka 6: Vatten/Droppar
Vecka 7: Växter
Vecka 8: Känslor

Några teman verkar inte sådär super skoj, men allt går att göra kul och bra!
Och det blir utmaningen, att komma på nya idéer till varje bild, varje dag som är både nytt, inspirerande och kreativt!
Kul ellerhur?

Jag börjar på måndag! :)

Enjoy! :)



Kommentarer
Postat av: fotomichaela

Fin blogg!

Följa varandra på bloglovin? Kolla gärna in hos mig!

Kram! :D

2011-12-10 @ 20:55:12
URL: http://fotomichaela.bloggplatsen.se/
Postat av: daniella

sv: aha okej, nej jag tittade heller inte på idol, men var "tvungen" att titta på finalen då vi hade familjemys.. typ :)

2011-12-10 @ 23:39:53
URL: http://ddaniellaa.blogg.se/
Postat av: bella

var gärna med i tävlingen på min blogg där du kan vinna ett iphoneskal för värde av 500 kr! :)

2011-12-11 @ 00:01:54
URL: http://ciaobellaaa.blogg.se/
Postat av: daniella

sv: ja, verkligen! :)



En fråga! Kunde du massor om fotografering innan du började på JB? Har du lärt dig mycket dessa (snart) 3 åren? :)

2011-12-11 @ 00:21:13
URL: http://ddaniellaa.blogg.se/
Postat av: daniella

sv: okej.. det låter ju inte alls bra! :(

Fast de enda lärarna vi har är Jocke, Birgitta, David och Micke. Och Kevin i engelska och idrott.

2011-12-11 @ 01:06:24
URL: http://ddaniellaa.blogg.se/
Postat av: daniella

sv: ja, jag hoppas vi lär oss lite mer. Visst, jag har hört mycket både bra och dåligt med JB.. men ja... jag hamnade på jb endå tillslut :)

2011-12-11 @ 01:15:02
URL: http://ddaniellaa.blogg.se/
Postat av: syster

svar: klart vi gjort havrebollarna det gjorde vi dan efter redan och jag har en låda kvar i frysen tills Du och Daniel är här så har vi något att fika på =)

2011-12-11 @ 01:32:42
URL: http://jennytsf.blogg.se/
Postat av: Helen

Bra ide med Tema. Bra Teman du valt, ska bli kul att se vad du hittar på :)

2011-12-12 @ 11:06:59


Kommentera inlägget här:


Namn/Smeknamn:
Spara uppgifterna? bloglovin

E-postadress: (bara jag kan se den)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback