Fotolista; Dag 5 - Min första systemkamera.

Min första systemkamera är den jag har just nu, och som jag skrev i förregår så köpte jag den i Juli 2009
efter att ha sommarjobbat den sommaren. Jag hade pratat om vad ja skulle köpa för min sommarjobb's lön
och hade redan bestämt att ja ville köpa en systemkamera. Mamma trodde att jag skulle ångra mig, men icke!
Vi åkte till Siba en dag i slutet på Juli då jag stod och kollade på några olika systemkameror och så.. Jag
hade nämligen inte bestämt vad jag ville ha för kamera, jag stod och kolla på en Pentax, en Canon och en Nikon.
Det lutade först lite mot att jag köpte en Pentax, men sen stod jag och funderade lite och sa att nej! Jag ska ha
en Canon.. Och då blev det då en Canon EOS 1000D, till den fick jag en digital fotoram på köpet. Jag fick dock
ingen väska - eller ja, mamma och pappa köpte min första väska - vilken bara fick plats med kameran och den gick
på 500kr.
Min första systemkamera är den jag har just nu, och som jag skrev i förregår så köpte jag den i Juli 2009
efter att ha sommarjobbat den sommaren. Jag hade pratat om vad ja skulle köpa för min sommarjobb's lön
och hade redan bestämt att ja ville köpa en systemkamera.
Mamma trodde att jag skulle ångra mig, men icke!

Vi åkte till Siba en dag i slutet på Juli då jag stod och kollade på några olika systemkameror och så.. Jag
hade nämligen inte bestämt vad jag ville ha för kamera, jag stod och kolla på en Pentax, en Canon och en Nikon.

Det lutade först lite mot att jag köpte en Pentax, men sen stod jag och funderade lite och sa att nej! Jag ska ha
en Canon.. Och då blev det då en Canon EOS 1000D, till den fick jag en digital fotoram på köpet.
Jag fick dock ingen väska - eller ja, mamma och pappa köpte min första väska - vilken bara fick plats med kameran och den gick på 500kr.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn/Smeknamn:
Spara uppgifterna? bloglovin

E-postadress: (bara jag kan se den)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback