Lucka nummer 3 - Recept På Wienernougat



I dagens lucka finner ni ett mycket gott recept på Wienernougat. Jag använde detta underbara recept för någon vecka sen när ja bakade wienernougat och även förra året!  


Ingredienser:
250 g Nougat
125 g mörk chockad (max 70 %)
100 g flagnad mandel


Tillagning:
1. Smält choklad och nougat i ett vattenbad. (ta två grytor, en lite större och en lite mindre som får plats i den större, häll upp vatten till lite mer än hälften på den stora grytan, lägg i den lilla grytan i den stora med vatten och lägg i chocklad och nougat och rör om titt som tätt till allt är smält - men se till att vattnet EJ kokar)
2. Blanda mandelflagor med chokladen och nougaten.
3. Häll upp "smeten" på en form med bakplåtspapper och låt det svalna tills det stelnat.
4. Skär upp i önskad storlek.

Bild från förra veckan när jag bakade wienernougat!

Kommentarer
Postat av: jenny

Min otroligt duktiga syster =)

2011-12-03 @ 18:39:11
URL: http://jennytsf.blogg.se/
Postat av: ♥ LIVET SOM TJOCKIS

Synd att nougat inte är något av intresse för min del... :(

2011-12-05 @ 11:25:22
URL: http://fingerborg.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn/Smeknamn:
Spara uppgifterna? bloglovin

E-postadress: (bara jag kan se den)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback