♥ En god maträtt + "recept". ♥

Tjosan hejsan söta läsare♥

Tack för 101 underbara läsare igår! över 100 besök, 2 dagar i rad? :) hihi!♥

Jag var hemma från skolan idag också, mådde inte nå vidare imorse så sjukanmälde mig
och somnande om. Sov till halv 1 eller något och gick sedan upp och åt lite frukost.
Sen har jag bara tagit det lugnt och kollat på tv och lite sånt.

Nu har jag precis ätit, idag lagade jag mat! Det blev Kyckling, Ris och bea sås i ugnen, nomnom!♥

För kyckling ris och bea sås i ugnen (för den form vi använde) behövs:
1 grillad kyckling
3 påsar bea sås
ca 100g smör
4 dl ris
9dl vatten
½ tsk salt.
riven/skivad ost att lägga uppe på allt.

Såhär gör du:
1. Sätt ugnen på 200 grader.
2. Koka upp riset i 9dl vatten och häll i ½ tsk salt, samtidigt som det kokar upp
så kan du rensa kycklingen och lägg på en tom tallrik.
3. Gör iordning såsen och rör om så den blir lagom tjock, när det börjar koka, ta av
från plattan och lägg i smöret och när smöret smält är den klar.
4. Smörj en form. Häll sedan i ris så det täcker botten + lite till, sedan häller du på all
kyckling och sprider ut så det täcker hela formen, häll sedan i resten av riset så de täcker
formen, när du gjort det så häller på på såsen så det täcker allt och även lite till. Lägg sedan på osten uppe på.
5. Ställ in formen i ugnen och låt stå i ca 15 minuter eller till osten smält.

KLART! Smaklig måltid! ;)

KRAM, Foto Sessan♥

Kommentarer
Postat av: emma

hur länge har du fotograferat:D?<3

2011-09-08 @ 20:48:46
URL: http://eweman.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn/Smeknamn:
Spara uppgifterna? bloglovin

E-postadress: (bara jag kan se den)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback